Bij de herziening van Mijn Hypertensieboekje, dat patiënten met een hoge bloeddruk helpt bij de aanpak en opvolging van hun bloeddruk, deed Servier beroep op tien Patient Experts van respectievelijk Association du Diabète, CCV vzw, CLAIR, Collectif Drépanocytose, Diabetes Liga, MS-Liga Vlaanderen en ReumaNet. We vroegen wat meer uitleg aan Product Manager Ruben Charlier.

Ruben Charlier: “In samenwerking met het Patient Expert Center hebben we een herziening van Mijn Hypertensieboekje uitgevoerd. Dit compacte boekje helpt patiënten met hoge bloeddruk bij de aanpak en opvolging van hun bloeddruk. Het bevat niet alleen duidelijke uitleg over de aandoening, maar dient ook als communicatiemiddel tussen patiënt en zorgverleners zoals de huisarts, specialist en apotheker. Daarnaast kunnen patiënten hun bloeddrukwaarden noteren en afspraken noteren.

Dankzij de inzichten van de Patient Experts is de inhoud begrijpelijker en praktischer geworden, zodat patiënten het dagboek nog efficiënter kunnen gebruiken. Ook werden de bloeddrukrichtlijnen geüpdatet volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten van de Europese Vereniging voor Cardiologie. De samenwerking heeft ons geholpen om beter in te spelen op de behoeften van patiënten en hun betrokkenheid bij de behandeling te vergroten.

We kijken uit naar toekomstige projecten om samen met Patient Experts de kwaliteit van zorg en patiënteneducatie verder te verbeteren!”

Dit project voldoet aan de gevalideerde samenwerkingsmodellen van het Patient Expert Center en kreeg het Kwaliteitslabel “Made With Patient Experts”. Elke organisatie die samenwerkt met het Patient Expert Center en die een dienst heeft uitgewerkt die overeenstemt met onze gevalideerde samenwerkingsmodellen, kan een aanvraag indienen om het Kwaliteitslabel te mogen gebruiken. Klik hier voor meer informatie.