Diensten

Patiëntenparticipatie is vandaag niet meer weg te denken in onze gezondheidszorg. Zoek je naar manieren om patiënten te betrekken bij jouw projecten? Onze hoogopgeleide Patient Experts kunnen na hun opleiding bijdragen in projecten met alle stakeholders (ziekenhuizen, bedrijven, overheden, patiënten) om zo samen waardevolle producten of diensten te creëren. Ontdek hieronder het aanbod van de verschillende diensten met bijhorende technieken en tools.

Spreken onze diensten je aan of heb je zelf een voorstel voor een specifieke dienst? Contacteer ons!

Diensten

Diensten

Patiënteninformatie en -educatie

Patiënteninformatie en -educatie

Een collectieve oefening van alle betrokken partijen om alle nodige informatie over de ziekte voor de patiënt beschikbaar te maken.


lees meer

Bewustmakingscampagnes

Bewustmakingscampagnes

Door het perspectief van Patient Experts te betrekken bij het creëren van bewustmakingscampagnes over ziekten, zorg je ervoor dat ook niet-technische of niet-medische aspecten van de ziekte aan bod komen.


lees meer

Klinisch onderzoek

Klinisch onderzoek

Van prioriteitsbepaling en basisonderzoek tot toegepast onderzoek kunnen Patient Experts, patiënten en patiëntenorganisaties waardevolle bijdragen leveren.


lees meer

Kwaliteit van de zorg

Kwaliteit van de zorg

Verbeteren van de kwaliteit van de zorg door de stem van de patiënt te betrekken.


lees meer

Een patiëntgerichte cultuur

Een patiëntgerichte cultuur

Elke medewerker van de organisatie (overheidsdienst, ziekenhuis, bedrijf, ...) werkt spontaan met de belangen van de patiënt in het achterhoofd.


lees meer

Real World Evidence

Real World Evidence

Het collecteren van alle relevante data voor de optimale behandeling en het optimaal beleid.


lees meer

Issues management

Issues management

Patiëntenverenigingen betrekken bij het oplossen van problemen met geneesmiddelen of andere therapieën.


lees meer

Patiëntentraject

Patiëntentraject

Een totaalbeeld van alle aspecten waar de patiënt mee te kampen heeft per ziekte, van eerste symptomen tot eind van de behandeling.


lees meer

Patient Roadmap

Patient Roadmap

Een vereenvoudigde weergave van het patiëntentraject voor de pas gediagnosticeerde patiënt, zijn familie en naasten.


lees meer

Zorgpad

Zorgpad

Het pad dat de patiënt in het ziekenhuis volgt over de verschillende diensten heen.


lees meer

Onderzoeksprioritering

Onderzoeksprioritering

Mee bepalen welke ziekten en welke aspecten van de ziekte prioritair onderzoek verdienen.


lees meer

Opleiding

Opleiding

Het perspectief van de patiënt presenteren aan de opleidingen voor zorgverstrekkers en sociale wetenschappen.


lees meer

Gezondheidsbeleid

Gezondheidsbeleid

Participatie van patiënten bij overheidsinitiatieven op regionaal en federaal niveau die impact hebben op patiënten.


lees meer

Beleidsplan per ziekte

Beleidsplan per ziekte

Een plan gericht op betere organisatie van de zorg en het bereiken van betere gezondheidsresultaten en het opstellen van een dashboard om te voortgang te meten.


lees meer

Preventie

Preventie

Participatie in het uitwerken van strategieën om preventiever te werken, zowel primair, secundair als tertiair.


lees meer

Gezondheidseconomische impact

Gezondheidseconomische impact

Analyse van de reële kost van een ziekte voor de patiënt, familie en samenleving.


lees meer

Technieken & Tools

Leesteam

Leesteam

Patiënten worden individueel betrokken om een bepaald document te lezen, van commentaar te voorzien.


lees meer

Databestand patiëntenprofielen

Databestand patiëntenprofielen

Databestand van patiëntenprofielen per ziekte die geïnformeerd worden wanneer een klinisch onderzoek opstart dat met hun profiel overeenstemt.


lees meer

Patiëntdynamisch onderzoek

Patiëntdynamisch onderzoek

Eenmalig online onderzoek van ongeveer 20 minuten met 50 patiënten per aandoening


lees meer

Patient outcome tracker

Patient outcome tracker

Legt resultaten over een bepaalde periode vast (maandelijks) met ongeveer 30 patiënten in een roterend panel gedurende 3, 6 of 12 maanden.


lees meer

Dagboek patiëntervaringen

Dagboek patiëntervaringen

Zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek met een typische scope van 3 maanden met 20-40 patiënten die maandelijks inzicht geven in het patiëntentraject.


lees meer

Mystery patients

Mystery patients

Een Patient Expert test bepaalde procedures in een ziekenhuis of bedrijf of overheidsdienst zonder kenbaar te maken dat dit deel uitmaakt van een onderzoek. Dit uiteraard in samenspraak met de organisatie.


lees meer

Getuigenissen

Getuigenissen

Een patiënt of patiënten geven een getuigenis over hun ervaring als patiënt.


lees meer

Sprekers

Sprekers

Sprekers die uiteenzetting kunnen geven over diverse aspecten van ziekte en gezondheid.


lees meer

Stuurgroep

Stuurgroep

Patient Experts zijn ook ideaal om in stuurgroepen of projectgroepen te zetelen die projecten begeleiden (onderzoek, infrastructuur, opzetten patiëntgerichte cultuur, ...).


lees meer

Multistakeholder workshops

Multistakeholder workshops

Organisatie van workshops waarin de verschillende perspectieven van de stakeholders aan bod komen om tot een gezamenlijk besluit te komen.


lees meer

Bevragingen

Bevragingen

Kwantitatieve of kwalitatieve bevragingen per ziekte of breder.


lees meer

Patiëntenpanels

Patiëntenpanels

Patiënten worden individueel betrokken om een bepaald onderwerp te bespreken.


lees meer

Focusgroep sessies

Focusgroep sessies

Een groep patiënten of Patient Experts die een (halve) dag samenzitten om alle aspecten van een onderwerp te bespreken.


lees meer