Zorginstellingen, overheidsdiensten en bedrijven bieden diensten aan aan patiënten en hun families. Om die dienstverlening zo patiëntrelevant en patiëntvriendelijk mogelijk te maken, hebben we samenwerkingsmodellen uitgewerkt waarbij de stem van de patiënt systematisch, robuust en formeel werd geïntegreerd. Van het uitwerken van de dienst tot het evalueren van de kwaliteit ervan. Die ‘stem van de patiënt’ is vertolkt door de gecertificeerde Patient Experts die door het Patient Expert Center zijn opgeleid.

Het “Made With Patient Experts” Kwaliteitslabel heeft tot doel elke samenwerking die is opgezet in samenwerking met het Patient Expert Center en die de gevalideerde processen van het Patient Expert Center heeft gevolgd te voorzien van dit label. Het kwaliteitslabel schenkt vertrouwen aan patiënten dat ze mee de diensten hebben opgezet en geeft de mogelijkheid aan de gebruiker van het label (ziekenhuis, zorginstelling, bedrijf, overheidsdienst, …) aan de buitenwereld te tonen dat patiënten werden betrokken bij het totstandkomen van de betrokken dienst.

Elke organisatie die samenwerkt met het Patient Expert Center en die een dienst heeft uitgewerkt die overeenstemt met de gevalideerde samenwerkingsmodellen van het Patient Expert Center, kan een aanvraag indienen om het Kwaliteitslabel te mogen gebruiken.