Waarde
Een campagne naar het grote publiek over de ziekte, de symptomen en de behandeling leidt tot vroegere en effectievere opsporing van de ziekte. Wat resulteert in betere gezondheidsresultaten en lagere kosten.
Door het perspectief van Patient Experts te betrekken bij het creëren van bewustmakingscampagnes over ziekten, zorg je ervoor dat ook niet-technische of niet-medische aspecten van de ziekte, zoals eerste symptomen, twijfels, leven met de ziekte en sociale aspecten, aan bod komen.
Hoe gaan we te werk?
Collectieve oefening van de patiëntenvereniging, specialisten en een communicatiebureau om een campagne uit te werken. Ontdek hieronder de documenten die als leidraad dienen.
Documenten
Bewustmakings-campagnes – proces
Proces dat beschrijft hoe patiëntenorganisaties en Patient Experts betrokken kunnen worden bij het ontwerpen en uitrollen bewustmakingscampagnes.
Projectplan Bewustmakings-campagne
Formulier dat helpt een projectplan op te stellen om samen te werken in het kader van een bewustmakingscampagne over een aandoening.