Het doel van het proces is om het huidige zorgpad meer patiëntgericht te maken, wat leidt tot betere gezondheidsresultaten. Dit proces is afgestemd op de 7-fasenmethode voor het ontwerpen, implementeren en evalueren van zorgpaden, die wordt gebruikt door het Netwerk Klinische Paden. https://nkp.be
Waarde
Garantie dat alle diensten afgestemd zijn op de noden van de patiënten: zowel qua gezondheidsresultaten als qua ervaring.
Hoe gaan we te werk?
Patiënten en Patient Experts worden betrokken bij het in kaart brengen van de huidige situatie, bij het suggereren van oplossingen voor knelpunten en bij de uitwerking van die oplossingen, door deelname aan stuurgroepen, bevragingen of focusgroepsessies. Ontdek hieronder de documenten die als leidraad dienen.
Documenten
Checklist patiënteninformatie
Een lege checklist om bij te houden welke informatie de patiënt ontvangen heeft, door wie.
Patiënt bio
Een geheugensteun om je te helpen een volledige lijst te maken van informatie die het behandelend team moet weten over de patiënt.
Rollen en verantwoordelijkheden tijdens het patiëntentraject
Een formulier waarin de rollen en verantwoordelijkheden van de verschillende belanghebbenden in het patiëntentraject kunnen worden vastgelegd.
Jaarlijkse patiënt follow-up
Dit document helpt je bij het opstellen van een uitgebreide lijst met informatie die longitudinaal moet worden bijgehouden voor de follow-up van patiënten.